Jednym z głównych atutów techniki PDR (Paintless Dent Repair) jest to, że nie wymaga ona żadnej poważnej ingerencji w wnętrze pojazdu. W większości przypadków, aby wykonać naprawę wgnieceń tą metodą, technicy nie muszą demontować żadnych elementów wnętrza samochodu, co sprawia, że proces naprawy jest mniej czasochłonny i bardziej ekonomiczny niż tradycyjne metody.

W praktyce, do przeprowadzenia naprawy wgnieceń za pomocą PDR wystarczy dostęp do wnętrza panelu karoserii, w którym znajduje się wgniecenie. W wielu przypadkach dostęp do tej przestrzeni uzyskiwany jest poprzez otwory, które znajdują się w częściach, takich jak bagażnik, wnętrze nadkoli, czy inne otwarte przestrzenie w obrębie konstrukcji pojazdu. W takich przypadkach nie ma potrzeby demontażu tapicerki, siedzeń, deski rozdzielczej, czy innych elementów wnętrza pojazdu.

Jednakże, w sytuacjach, gdzie dostęp do wgniecionego miejsca jest utrudniony, może być konieczne delikatne zdjęcie niektórych części wnętrza, takich jak tapicerka bagażnika, osłony czy inne elementy. Tego rodzaju zabiegi są jednak minimalne i dotyczą tylko wyjątkowych przypadków, gdy standardowy dostęp nie jest wystarczający. Proces ten jest szybki, nie wiąże się z dużymi kosztami i nie wpływa znacząco na ogólny czas naprawy.

Co ważne, podczas wykonywania naprawy PDR technicy stosują bardzo precyzyjne narzędzia, które umożliwiają pracę w miejscach trudno dostępnych, bez konieczności usuwania większych elementów wnętrza pojazdu. W porównaniu do tradycyjnych metod naprawy wgnieceń, które często wymagają całkowitego demontażu części karoserii i wnętrza, PDR jest znacznie mniej inwazyjny, a sama naprawa odbywa się w sposób szybki i bezpieczny dla reszty pojazdu.

Dzięki tej metodzie naprawy właściciele samochodów mogą mieć pewność, że ich pojazdy nie stracą na funkcjonalności, a proces naprawy będzie bezproblemowy. Zdecydowana większość napraw wykonanych za pomocą PDR nie wymaga demontażu elementów wnętrza, co sprawia, że jest to jedna z najwygodniejszych i najszybszych metod usuwania wgnieceń w samochodach.